GLOW in nationale top
In het segment ‘stadsfestijn’ staat GLOW nu 8e op de ranglijst van sterkste merken, blijkt uit het grootschalige onderzoek van Hendrik Beerda.
De positie van vrijwel alle stadsfestijnen in Nederland is de afgelopen twee jaar verzwakt. Grote uitzondering is het Eindhovense lichtfestival GLOW. Twaalf jaar na de start staat het voor het eerst in de nationale top. De expositie van tientallen lichtkunstenaars wordt volgens onderzoek van het Evenementen Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy geroemd om zijn vernieuwende karakter. Ook wordt GLOW Eindhoven gezien als het meest kindvriendelijke evenement.
1 (1) SAIL Amsterdam
2 (2) Vierdaagsefeesten Nijmegen
3 (3) Pride Amsterdam
4 (4) Tilburgse Kermis
5 (6) Dickens Festijn Deventer
6 (9) Leidens Ontzet
7 (8) Fruitcorso Tiel
8 (-) GLOW
9 (10) Corso Zundert
Voor het onderzoek zijn 1.600 respondenten in twee fasen ondervraagd. Eerst is de spontane bekendheid van de duizenden Nederlandse evenementen onderzocht. Daarna is voor de 50 spontaan bekendste evenementen in detail navraag gedaan naar de merkkracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: spontane bekendheid, merkkracht (= geholpen naamsbekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (17 factoren), bezoekintentie, bezoek en groeiverwachting.
Foto: project Lichthouders (2017) van Jonas Vorwerk. Credit foto: Bart van overbeeke.
Meer nieuws
17 april, 2018
GLOW Eindhoven wint Evenementen Innovatieprijs
Volgens het juryrapport levert GLOW Eindhoven op verschillende gebieden een bijdrage aan vernieuwing...
9 juni, 2018
Samenwerking met Nanjing
De zustersteden Eindhoven en Nanjing gaan een officiële verbinding aan door een intentieverklaring ...
19 maart, 2018
GLOW genomineerd voor de Innovatieprijs Evenementen 2017
GLOW Eindhoven is één van de vijf genomineerden voor de Evenementen Innovatieprijs 2017. De nomina...