GLOW in nationale top

In het segment ‘stadsfestijn’ staat GLOW nu 8e op de ranglijst van sterkste merken, blijkt uit het grootschalige onderzoek van Hendrik Beerda.

De positie van vrijwel alle stadsfestijnen in Nederland is de afgelopen twee jaar verzwakt. Grote uitzondering is het Eindhovense lichtfestival GLOW. Twaalf jaar na de start staat het voor het eerst in de nationale top. De expositie van tientallen lichtkunstenaars wordt volgens onderzoek van het Evenementen Merkenonderzoek 2018 van Hendrik Beerda Brand Consultancy geroemd om zijn vernieuwende karakter. Ook wordt GLOW Eindhoven gezien als het meest kindvriendelijke evenement.

1 (1) SAIL Amsterdam
2 (2) Vierdaagsefeesten Nijmegen
3 (3) Pride Amsterdam
4 (4) Tilburgse Kermis
5 (6) Dickens Festijn Deventer
6 (9) Leidens Ontzet
7 (8) Fruitcorso Tiel
8 (-) GLOW
9 (10) Corso Zundert

Voor het onderzoek zijn 1.600 respondenten in twee fasen ondervraagd. Eerst is de spontane bekendheid van de duizenden Nederlandse evenementen onderzocht. Daarna is voor de 50 spontaan bekendste evenementen in detail navraag gedaan naar de merkkracht en het imago. Elk merk is op 40 factoren onderzocht: spontane bekendheid, merkkracht (= geholpen naamsbekendheid, waardering en binding), merkpersoonlijkheid (16 factoren), merkprestatie (17 factoren), bezoekintentie, bezoek en groeiverwachting.

Foto: project Lichthouders (2017) van Jonas Vorwerk. Credit foto: Bart van overbeeke.

Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.Nieuwsbrief. Nieuwsbrief. Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.
Nieuwsbrief. Nieuwsbrief.

Glow nieuws in je mailbox



    This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.