ZERO POWER GAME

ZERO POWER GAME

Anne Frankplantsoen

In 2050 moet Nederland voor 95% minder broeikasgassen uitstoten vergleken met 1990. Het doel voor 2030, over 8 jaar om precies te zijn, moet al 49% minder zijn dan 1990. Om deze vermindering in gang te zetten, hebben we bewustwording nodig op het gebied van duurzaamheid en energie. Coded Club zet zich met project ZERO POWER GAME in om de bewustwording te activeren op een speelse manier. Want wat is duurzame energie precies? En hoe kun je mensen op een toegankelijke manier inzicht geven in een – voor velen –ongrijpbaar onderwerp? Juist. Met een spel!

Het interactieve lichtspel ZERO POWER GAME zorgt er op een luchtige manier voor dat er bewustzijn gecreëerd wordt over duurzaam opgewekte energie. Het laat zien welke duurzame energiebronnen er zijn, hoe deze werken en wat je er allemaal mee kunt doen. Samen met je team (bekenden, of personen om je heen) zorg je ervoor dat het licht gaat branden. In ZERO POWER GAME wordt stroom opgewerkt door één van de vijf verschillende duurzame energiebronnen: zonne-energie, windenergie, waterenergie, bio-energie en menskracht. We kiezen dit jaar voor energie door menskracht. Hoeveel eigen kracht heb je nodig om een lamp te laten branden? Start het spel met het scannen van de QR code die bij jouw leeftijd past en beleef ZERO POWER GAME zelf tijdens GLOW. 

Read more
Read less

" E e n i n t e r a c t i e f s p e l d a t e e n W O W e f f e c t h e e f t e n i e t s m e e g e e f t o v e r a l t e r n a t i e v e d u u r z a m e e n e r g i e b r o n n e n "

Over de kunstenaar

Coded Club

Coded Club bestaat uit experience designer Anne Veenstra en creative gamedeveloper Anke van Vark. Ervan overtuigd dat leren en informatieoverdracht anders kan, en zelfs anders moet, dragen zij met Coded Club bij aan die hoognodige educatieve en maatschappelijke transformatie. “Wij geloven dat leren voor ieder individu een ander proces is. Het overbrengen van kunde en kennis moet dus een verzameling zijn van verschillende (interactieve) processen en aspecten.”

Mensen hebben meer nodig dan een educatief boekje om informatie uit op te slaan. In het doorgewinterde bedrijfsleven of in het alledaagse zijn er creatievere manieren om een belangrijke boodschap over te brengen dan een PowerPointpresentatie of een overheidscampagne. Het is de 21ste eeuw en we hebben 21st century skills. Mensen leren op veel uiteenlopende manieren. Bijvoorbeeld door samen te werken, door te communiceren, te doen of te ervaren, door waar te nemen, te analyseren en te experimenteren. Coded Club helpt organisaties en instellingen om informatie of vaardigheden (kennis of kunde) blijvend over te brengen op hun specifieke doelgroep. De spellen informeren de deelnemers niet alleen, maar nodigen hen ook uit de opgedane kennis direct in de praktijk te brengen. Het gevolg: informatie wordt beter en bewuster opgeslagen, en blijft hangen tot lang na afloop van het spel.

Projects. 2022.Projects. 2022.Projects. 2022.Projects. 2022. Projects. 2022.Projects. 2022.Projects. 2022.Projects. 2022.
Projects. 2022.

Word partner

GLOW Eindhoven bestaat dankzij bijzondere samenwerkingen en op maat gemaakte partnerships.

Steun GLOW

Doneer eenvoudig en veilig een vrijwillig bedrag. Stichting GLOW is met iedere donatie blij!